Online training

Het verkoopgesprek:
omgaan met bezwaren

Herken je dit?

Je hebt jouw verkoopgesprek net afgerond. Nou, denk je voldaan, dat ging redelijk vlot! Je hebt voldoende info meegegeven over wat, hoe en waarom jouw product of dienst de klant vooruithelpt. Die klant geeft alvast wel de indruk dat hij geïnteresseerd is… en tóch beslist hij NIET te kopen. Hij heeft één of meerdere bezwaren. En nu? Weet jij hoe je met bezwaren moet omgaan tijdens een verkoopgesprek?

Deze online training is van jou voor slechts € 150,-

Ik wil deze training

Als het verkoopgesprek niet loopt zoals gehoopt…

Als een potentiële klant bezwaren heeft, dan kunnen deze twee scenario’s zich voordoen:

De potentiële klant stelt extra vragen. Moeilijke vragen, waar je geen pasklaar antwoord op hebt. Je probeert met hand en tand je product/dienst te verdedigen, maar uiteindelijk koopt de klant niet.
De potentiële klant stelt geen vragen, maar argumenteert waarom hij niet wil kopen.
De moed zakt jou in de schoenen... Je wil niet pusherig overkomen en overweegt om dit verkoopgesprek op te geven.

Het logische gevolg? De klant koopt niet bij jou. Je hebt de deal gemist.

De vraag is nu: hoeft het altijd zo te lopen? Uiteraard niet, het kan ook anders!

Hoe omgaan met bezwaren tijdens een verkoopgesprek?

Ten eerste, wees je ervan bewust dat omgaan met bezwaren simpelweg hoort bij het verkoopgesprek.

Een bezwaar is een argument dat jouw potentiële klant heeft om (NOG) NIET te kopen. Meestal zitten die bezwaren al lang klaar in zijn achterhoofd: geen geld, geen nood, geen zin, niet het juiste moment…

De vraag is eerder: wat betekent het écht als een klant een bezwaar heeft? Hoe ga je daar dan mee om? En wat moet je nu precies doen om dat bezwaar om te buigen tot een JA?

Want ja hoor, dat kan je perfect leren!

Ik wil deze training ➔

Slim aan de slag met deze online training! In ‘Het verkoopgesprek: omgaan met bezwaren’ leer je:

 

  • Wat is een bezwaar?
  • Wat mag je wel of niet mag zeggen tijdens het verkoopgesprek wanneer je een bezwaar krijgt?
  •  Hoe en wanneer counter je een bezwaar?
  • Hoe structureer je het gesprek op het moment van een bezwaar?
  • Hoe overtuig je dan toch jouw potentiële klant?
  • Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten jouw product of dienst wél willen aankopen?
  • Hoe zorg je ervoor dat jij 8 op de 10 klanten binnenhaalt?
Ik wil deze training ➔

Herken een bezwaar, leer hoe je daarmee omgaat en hoe je ze efficiënt ombuigt naar een JA.

voor slechts 150 euro

Online training aankopen ➔