To blog or not to blog, that’s the question!

 

To blog or not to blog, that’s the question!


 

Had je me een paar jaar geleden gevraagd wat een blog is, dan had ik uiteraard zeer spontaan gezegd: “Een blog is een … pfff … euh … euh …” en dan had ik waarschijnlijk iets gezegd dat er hopelijk niet ver naast zat.
Maar vandaag kan ik zonder schroom zeggen wat een blog is én vooral welk effect een blog kan hebben op jouw online visibiliteit én op jouw business.

 

Wat is nu een blog?

Een blog (of een weblog) is een zéér efficiënt communicatiemiddel op een website om kennis te delen, te inspireren, te motiveren, te informeren en vooral om interactie met de lezers te stimuleren.

 

En wat als een klant mij vraagt: “Moet ik bloggen of niet?

Dan zeg ik: “Kijk aandachtig naar het filmpje en ontdek de kracht én de impact die woorden kunnen hebben die tot actie kan leiden.”

VIDEO: https://youtu.be/BotCiKc2zn8

Dus als een klant mij de vraag stelt: “Moet ik bloggen of niet?”

Of anders gezegd: “to blog or not to blog, that’s the question!”

Dan denk ik dat het misschien een goed idee is om de voordelen van een blog even op te sommen:

  1. Bloggen verhoogt de websiteperformantie: door te bloggen scoor je op Google => zeker een website met dynamische pagina’s en een geïntegreerde, up-to-date blogpagina.
  2. Bloggen biedt een ongelimiteerde variëteit aan informatie en inspiratie.
  3. Blogs worden vaak toevallig gevonden, terwijl men iets anders zocht. Maar zo leert men jou wel kennen, wat anders misschien niet was gebeurd.
  4. Hetgeen je in jouw blog zet, kan voor de lezer interessant zijn, het kan geciteerd worden of zelfs gedeeld worden met anderen; zelfs jaren nadat je het geschreven hebt.
  5. Je ziet onmiddellijk de reacties na het plaatsen ervan en je krijgt inzicht in hoe jouw blogs worden gepercipieerd door de buitenwereld.
  6. Bloggen is een fantastische manier om invloed uit te oefenen als zijnde dé expert in de materie. Beetje per beetje toon je jouw klanten aan dat jij dé persoon bent die hen kan helpen met hun vraag/probleem en hierdoor win je met mondjesmaat van de concurrentie. De klant krijgt de reflex om bij het product of de dienst automatisch aan jou te denken.
  7. Hoe meer je schrijft, hoe beter je erin wordt.
  8. Je creëert een bron van meer e-mailcontacten.
  9. Aangezien het bloggen regelmaat vereist, ben je verplicht om steeds naar nieuw materiaal/informatie te zoeken die voor jouw klanten interessant kan zijn. Dit zorgt dat je zelf steeds blijft nadenken over nieuwe dingen in jouw business.
  10. Het geeft jou de opportuniteit om de specifieke eigenschappen van een product of een dienst vanuit een ander perspectief te bekijken. En te kijken welke impact dit heeft op je verkoop.

Als we nu terugkeren naar onze realiteit als ondernemer, weten we dat het steeds moeilijker wordt om business te genereren en nieuwe klanten aan te trekken. Dat vandaag klanten werven niet meer zo gemakkelijk gaat als vroeger, 5 of 10 jaar geleden.

Dan weten we ook dat we onze business ANDERS moeten aanpakken zodat we een hoog bereik krijgen met een hoge (koop)impact.
Dus als je me vraagt: “To blog or not to blog for a Business?”

Dan zeg ik volmondig JA!

Gewoon DOEN!

 

En jij, blog jij al?

 


Vragen en reacties


VOLG MIJ OP YOUTUBE

Blijf op de hoogte

Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?

SCHRIJF JE HIER IN

Gratis toegang online cursus: Omgaan met bezwaren

En ontvang elke week praktische tips om beter, sneller en efficiënter te verkopen.

SCHRIJF MIJ IN
}
  •  

Blijf op de hoogte

Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?

SCHRIJF MIJ IN
Close

50% Voltooid

Laat even weten wie je bent en ik stuur je mijn tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen.

~ Karina Urbina ~