Had je me een paar jaar geleden gevraagd wat een blog is, dan had ik uiteraard zeer spontaan gezegd: “Een blog is een … pfff … euh … euh …” en dan had ik waarschijnlijk iets gezegd dat er hopelijk niet ver naast zat.
Maar vandaag kan ik zonder schroom zeggen wat een blog is én vooral welk effect een blog kan hebben op jouw online visibiliteit én op jouw business.
Wat is nu een blog?
Een blog (of een weblog) is een zéér efficiënt communicatiemiddel op een website om kennis te delen, te inspireren, te motiveren, te informeren en vooral om interactie met de lezers te stimuleren.
En wat als een klant mij vraagt: “Moet ik bloggen of niet?”
Dan zeg ik: “Kijk aandachtig naar het filmpje en ontdek de kracht én de impact die woorden kunnen hebben die tot actie kan leiden.”
VIDEO: https://youtu.be/BotCiKc2zn8
Dus als een klant mij de vraag stelt: “Moet ik bloggen of niet?”
Of anders gezegd: “to blog or not to blog, that’s the question!”
Dan denk ik dat het misschien een goed idee is om de voordelen van een blog even op te sommen:
Als we nu terugkeren naar onze realiteit als ondernemer, weten we dat het steeds moeilijker wordt om business te genereren en nieuwe klanten aan te trekken. Dat vandaag klanten werven niet meer zo gemakkelijk gaat als vroeger, 5 of 10 jaar geleden.
Dan weten we ook dat we onze business ANDERS moeten aanpakken zodat we een hoog bereik krijgen met een hoge (koop)impact.
Dus als je me vraagt: “To blog or not to blog for a Business?”
Dan zeg ik volmondig JA!
Gewoon DOEN!
En jij, blog jij al?
Blijf op de hoogte
Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?
Gratis toegang online cursus: Omgaan met bezwaren
En ontvang elke week praktische tips om beter, sneller en efficiënter te verkopen.
Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?
50% Voltooid
Laat even weten wie je bent en ik stuur je mijn tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen.
~ Karina Urbina ~