Je bent gek als je Facebook niet gebruikt voor jouw business

 

Je bent gek als je Facebook niet gebruikt voor jouw business


 

Onlangs hoorde ik een ondernemer nog zeggen: FB is niet voor mijn business.

Ik werk enkel met LinkedIn.

Hallo…Facebook niet voor mijn business?

 

Ok even de feiten bij elkaar brengen!

  • Facebook staat wereldwijd op de eerste plaats als het populairste social media kanaal
  • Facebook heeft meer dan 1,79 miljard actieve gebruikers wereldwijd, waarvan 7,1 miljoen in België (dit is 62% van de totale Belgische bevolking)
  • 80% van de Belgische Facebookgebruikers logt dagelijks in
  • In België gebruikt 43% van de bedrijven Facebook

 

Ha-lo als dit geen cijfers zijn?

En hier bovenop zijn er NOG voordelen om absoluut op Facebook in te zetten als ondernemer:

6 belangrijke redenen waarom Facebook ook voor jouw bedrijf een must is:

 

  1. Nieuwe klanten werven

Je kan jouw doelgroep zelf bepalen voor campagnes en advertenties. Dankzij deze gerichte boodschappen bereik je nieuwe klanten voor jouw business.

 

  1. Website traffic genereren

Via een link naar jouw website of een ‘call to action’ kan je ervoor zorgen dat mensen die jouw Facebookpagina bezoeken ook jouw website bezoeken en nog meer over jou te weten komen. Dit verhoogt jouw Google ranking.

 

  1. Imago vergroten

Door de berichten die je post op Facebook kan je het imago van jouw bedrijf verbeteren. Mensen leren de persoonlijkheid van jouw bedrijf kennen en de kans is groter dat ze deze gaan ‘liken’.

 

  1. Naamsbekendheid vergroten

Via de gerichte advertenties en campagnes die jij maakt of door het delen van jouw pagina door jouw volgers komen mensen met jouw pagina in contact. Hierdoor zal de naam van jouw bedrijf verspreid en meer gekend worden.

 

  1. Doelgroep informatie geven

Je kan via jouw Facebookpagina extra info geven over jouw bedrijf aan jouw volgers, jouw doelgroep. Hier kan je veel mee bereiken, omdat de volgers van jouw pagina zich meer betrokken gaan voelen met jouw bedrijf.

 

  1. Transparantie over het bedrijf bevorderen

Zoals eerder vermeld leren mensen jouw bedrijf op een minder formele manier kennen via de berichten die je post op jouw Facebookpagina. Zo krijgen zij het gevoel dat ze jouw bedrijf kennen en dat er geen geheimen voor hen zijn. Het vertrouwen dat je hiermee krijgt, is heel belangrijk voor jouw business.

 

 

 

Ik kan veel ouders of ondernemers begrijpen wanneer ze zeggen dat Facebook tijdverlies is of enkel gericht is voor een Business-to-consumer, maar dit wil gewoon zeggen dat ze de hoge business waarde ervan niet begrepen hebben. En bewust business verliezen. Zonde!

 

Dus het antwoord op de vraag:

“Facebook niet gebruiken om jouw business te doen groeien?? Je bent GEK om dit niet te doen!”

En hoe zit dat met jou? Gebruik jij Facebook als ondernemer? Wat heeft het jou al opgebracht?

 


Vragen en reacties


VOLG MIJ OP YOUTUBE

Blijf op de hoogte

Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?

SCHRIJF JE HIER IN

Gratis toegang online cursus: Omgaan met bezwaren

En ontvang elke week praktische tips om beter, sneller en efficiënter te verkopen.

SCHRIJF MIJ IN
}
  •  

Blijf op de hoogte

Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?

SCHRIJF MIJ IN
Close

50% Voltooid

Laat even weten wie je bent en ik stuur je mijn tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen.

~ Karina Urbina ~