Failliet omdat ze de digitale trein gemist hebben.

 

Ontdek welke vragen je je als ondernemer moet stellen over de digitalisering van jouw business.

 

Onlangs hoorde ik op het nieuws dat een gekende reisorganisatie failliet was verklaard.

Een organisatie die meer dan 25 jaar bestaat, die op een bepaald moment marktleider was en waarvan de naam door eenieder gekend was.

En nu … horen we dat ze failliet zijn.

Hoe kan dit?

Wat is er toch in godsnaam gebeurd?

De verklaring luidde: “ze hebben de digitale train gemist!”

 

Hoezo, de digitale trein gemist?

Inderdaad, een aantal jaren geleden hebben ze een overname gedaan, waardoor ze minder kapitaal hadden om te investeren in de nieuwe technologieën. In webshops, sociale media …

Maar of je het nu leuk vindt of niet, onze maatschappij digitaliseert elke dag meer en meer.

Deze reisorganisatie had de middelen niet om hierin te investeren, met als gevolg dat de digitale trein zonder hen vertrokken was.

En nu?

Nu zijn ze failliet!

Dramatisch, gewoon dramatisch!

Dramatisch voor de business en dramatisch voor het personeel en de reizigers.

 

Maar hoe zit het met de kleine ondernemer?

Hoe zit het met jouw digitalisering? Ben jij op de digitale trein gestapt? 

Elke dag schrik ik als ik ondernemers hoor beweren dat er binnen 2 jaar een einde aan de digitalisering zal gekomen zijn. Dat de mensen zich hier tegen zullen verzetten. Dat ze het moe zullen zijn.

Deze week hoorde ik nog dat het geen zin had om op Facebook te adverteren omdat het binnen 2 jaar niet meer zou bestaan …

De vraag is: IS DAT ZO?

 

Is het zo, dat de digitaliseringstrend zal afnemen of zelfs stoppen?

Is het zo, dat je niet op deze trein moet springen?

 

Ik heb de neiging te zeggen: “Bullshit, zever in pakskes, natuurlijk niet!”

En deze reisorganisatie is het spijtige levende bewijs ervan!

 

Maar wat moet je dan doen als ondernemer als je vandaag nog niet op die digitale trein bent gestapt?

Begin met jezelf de  volgende vragen over de digitalisering van jouw bedrijf te stellen:

  1. Waar sta ik nu?
  2. Sta ik waar ik wil staan?
  3. Heb ik bereikt wat ik wil bereiken?
  4. Indien niet, hoe komt dit?
  5. Wat heb ik wel gedaan? Wat heb ik niet gedaan?
  6. Wat heb ik nodig om mijn doel te bereiken?
  7. Wie of wat kan me helpen om zoveel keer sneller te gaan?
  8. Wat moet ik zelf doen?

 

Mogelijks besef je dat je meer uit je business kan halen. En dat je nu echt wel op die digitale trein moet stappen om vooruit te geraken. Tijd dus om in actie te schieten!

En jij? Zit jij met jouw bedrijf al op de digitale trein?

 

Smaakt deze sales blog naar meer?

 

 

Of kom een hele dag live proeven op het 360° Sales Seminar (live). Dit bruisende event is bedoeld om het vuur onder jouw business stevig aan te wakkeren. En dat voor géén geld. Echt.

Voor slechts 149 euro werk jij een hele dag áán je business, samen met mij en een pak andere enthousiastelingen. Kom bijleren over: businessmodellen, social media, sales strategie, sales mindset en zelfvertrouwen, opschalingstechnieken, sales flows en e-mailmarketing.

Nog niet aangemeld? Zeker doen!