Failliet omdat ze de digitale trein hebben gemist.

 

Failliet omdat ze de digitale trein hebben gemist.


Ontdek welke vragen je je als ondernemer moet stellen ivm de digitalisering en jouw business.

 

Onlangs hoorde ik op het nieuws dat een gekende reisorganisatie failliet werd verklaard.

Een organisatie dat meer dan 25 jaar bestaat, dat op een bepaald moment marktleider was, waarvan de naam door eenieder gekend was.

En nu… horen we dat ze failliet zijn?

Hoe kan dit?

Wat is er toch in godsnaam gebeurd?

De verklaring was de volgende: “ze hebben de digitale train gemist!”

 

Hoezo, de digitale trein gemist?

Inderdaad, een aantal jaar geleden hebben ze een overname gedaan, waardoor ze minder kapitaal hadden om te investeren in de nieuwe technologieën. Geen kapitaal om te investeren in webshops, sociale media…

Maar of je het nu leuk vindt of niet, onze maatschappij digitaliseert elke dag meer en meer.

Deze reisorganisatie had de middelen niet om hierin te investeren, met als gevolg…de trein is vertrokken zonder hen.

En nu?

Nu zijn ze failliet!

Dramatisch, gewoon dramatisch!

Dramatisch voor de business en dramatisch voor het personeel en de reizigers.

 

Maar hoe zit het met de kleine ondernemer?

Hoe zit het met jouw digitalisering? Ben jij op de online trein gestapt? 

Elke dag verschiet ik als ik ondernemers hoor beweren dat deze digitalisering binnen 2 jaar gedaan is. Dat de mensen zich hier tegen zullen verzetten. Dat mensen dit moe zijn.

Deze week hoorde ik nog dat het geen zin had om op Facebook te adverteren omdat het binnen 2 jaar niet meer zou bestaan…

De vraag is: “IS DAT ZO?”

 

Is dat zo, dat de digitaliseringtrend zal afnemen en zelfs stoppen?

Is dat zo, dat je niet op deze trein moet springen?

 

Ik heb de neiging te zeggen: “Bullshit, zever in pakskes, natuurlijk niet!”

En deze reisorganisatie is het spijtige levende bewijs ervan!

 

Maar wat moet je dan doen als ondernemer als je je vandaag in deze situatie bevindt en je heel goed beseft dat je de digitale trein aan het missen bent. Wat moet je doen?

Begin met je volgende vragen te stellen mbt de digitalisering van jouw bedrijf:

  1. Waar sta ik nu?
  2. Sta ik waar ik wil staan?
  3. Heb ik bereikt wat ik wil bereiken?
  4. Indien niet, hoe komt dit?
  5. Wat heb ik wel gedaan? Wat heb ik niet gedaan?
  6. Wat heb ik nodig om dit te bereiken?
  7. Wie of wat kan me helpen om zo veel keer sneller te gaan?
  8. Wat moet ik doen?

 

Mogelijks besef je dat je meer uit je business kan halen. En je beseft dat je vandaag (nog) niet op de digitale trein bent gestapt. Dan moet je absoluut in actie schieten en ermee beginnen.

 

 


Vragen en reacties


VOLG MIJ OP YOUTUBE

Blijf op de hoogte

Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?

SCHRIJF JE HIER IN

Gratis toegang online cursus: Omgaan met bezwaren

En ontvang elke week praktische tips om beter, sneller en efficiënter te verkopen.

SCHRIJF MIJ IN
}
  •  

Blijf op de hoogte

Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?

SCHRIJF MIJ IN
Close

50% Voltooid

Laat even weten wie je bent en ik stuur je mijn tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen.

~ Karina Urbina ~