7 domme angsten om niet te geven

 

7 domme angsten om niet te geven


Eén van de grote lessen die elke ondernemer moet onhouden en in principe zou moeten weten is dat je moet geven! Geven, geven en nog eens geven! Geven om jouw competenties te tonen. Geven om het vertrouwen te verhogen. En geven om jouw gunheidsfactor te verhogen. 

Nu hoor ik even mijn man die zegt: Ja maar geven? Ben je niet goed snik! Alles geven of zéér veel geven en dan hebben ze te veel gekregen en kopen ze niet!  

Is hij de enige die zo reageert? Neen! Er zijn veel ondernemers die deze reactie hebben en erger nog. Veel ondernemers die nooit iets weggeven! 

Wat is nu hun angst? Waarom willen ze niets geven? Waar zijn ze bang voor? 

Zie hier 7 domme angsten van ondernemers die niets gratis willen geven: 

  1. De angst om te veel te geven 

Wat als ik zo veel geef dat de klant hiermee zijn plan kan trekken en niets meer nodig heeft? 

  1. De angst om de waarde van jouw product of dienst te verlagen 

Als ik iets héél waardevol gratis geef, dan verliest het zijn waarde. Daar gaat het juist om: iets dat vele euros waard is GRATIS geven. Wat heeft de ondernemer hiermee een geluk! Hij zal je hiervoor enorm dankbaar zijn! 

  1. De angst om de verkeerde klanten aan te trekken 

Als ik iets gratis geef, dan trek ik enkel de klanten aan die niet willen betalen. Die hoef ik niet hoor! Dit kan, maar ook weer niet! Er zijn klanten die jou nog niet voldoende kennen, die jou wel interessant vinden maar nog sceptisch zijn om te kopen. Ze willen eerst zien wat jij kan en wat jij te bieden hebt. En iets gratis van jou uitproberen is een zeer goed probeer- alternatief! 

  1. De angst om niet meer te verkopen

Hij heeft dankzij jouw gratis product of dienst alles wat hij nodig heeft en hoeft daarom niets meer te kopen. Niet noodzakelijkerwijs! De klant wil jou uitproberen en jij krijgt de mogelijkheid om met hem voortaan te communiceren en meer bevriend te geraken, waardoor het wederzijds vertrouwen kan groeien. 

  1. De angst om daarna tekort te schieten 

Stel dat ik alles heb gegeven en daarna niets meer te vertellen of te geven heb? Zou me sterk verbazen! Maar sowieso betekent iets gratis geven ook weer niet dat je alles moet geven. Veel, maar nu ook weer niet alles! Doestelling is dat de potentiële klant een goede proever krijgt van wat jij nog meer zou kunnen aanbieden. 

  1. De angst om te geven

Waarom zou ik dit gratis weggeven? Time is money! En ik heb daar hard voor gewerkt! 

Dit is een sales & marketing strategie.Je geeft, je geeft en je geeft en ooit zal je misschien hiervoor iets terug krijgen! 

  1. De angst om de klant nooit meer te zien

Ik ken dat wel, geven en dan nooit meer terug zien! Kan inderdaad! Maar stel je gerust, een groot deel zal jou dankbaar zijn. En een groot deel zal niet in staat zijn om alles alleen toe te passen! En het zijn deze categorie mensen die zullen terug komen. 

 

Dit zijn inderdaad  dus domme angsten van vele ondernemers. 

Heb vertrouwen in de geef methode en laat je niet misleiden door angsten en twijfels. Deze techniek heeft al veelvuldig bewezen dat ze werkt! 

Dus geven is de boodschap! 


Vragen en reacties


VOLG MIJ OP YOUTUBE

Blijf op de hoogte

Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?

SCHRIJF JE HIER IN

Gratis toegang online cursus: Omgaan met bezwaren

En ontvang elke week praktische tips om beter, sneller en efficiënter te verkopen.

SCHRIJF MIJ IN
}
  •  

Blijf op de hoogte

Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?

SCHRIJF MIJ IN
Close

50% Voltooid

Laat even weten wie je bent en ik stuur je mijn tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen.

~ Karina Urbina ~