Home   Over Karina   Agenda  Contact  

7 domme angsten om niet te geven

 


Eén van de belangrijkste lessen die elke ondernemer moet onthouden, is dat ‘je moet geven’! Geven, geven en nog eens geven! Geven om jouw competenties te tonen. Geven om het vertrouwen te versterken. En geven om jouw gunfactor te vergroten. 

De reactie van mijn man hierop: “Ja maar, geven? Ben je niet goed snik! Als je alles zomaar weggeeft, dan kopen ze niet meer, want ze hebben alles al gekregen.”  

Is hij de enige die zo reageert? Neen! Er zijn veel ondernemers die deze reactie hebben en dus nooit iets weggeven! 

Wat is nu hun angst? Waarom willen ze niets geven? Waar zijn ze bang voor? 

Zie hier 7 domme angsten van ondernemers die niets gratis willen geven: 

  • De angst om te veel te geven 

Wat als ik zoveel geef dat de klant hiermee zijn plan kan trekken en niets meer nodig heeft?

  • De angst om de waarde van jouw product of dienst te verlagen 

Als ik iets héél waardevols gratis geef, dan verliest het zijn waarde. Daar gaat het juist om: iets dat vele euro’s waard is GRATIS geven. Wat heeft de ondernemer hiermee geluk! Hij zal je hiervoor enorm dankbaar zijn! 

  • De angst om de verkeerde klanten aan te trekken 

Als ik iets gratis geef, dan trek ik enkel klanten aan die niet willen betalen. Die hoef ik niet hoor! Dat kan, maar dat is zeker niet altijd zo! Er zijn klanten die jou nog niet voldoende kennen, die jou wel interessant vinden maar nog sceptisch zijn om te kopen. Ze willen eerst zien wat jij kan en wat jij te bieden hebt. En iets gratis van jou uitproberen is de perfecte manier om alle twijfels weg te nemen! 

  • De angst om niet meer te verkopen

De klant heeft dankzij jouw gratis product of dienst alles wat hij nodig heeft en hoeft dus niets meer te kopen. Niet noodzakelijkerwijs! De klant wil jou uitproberen en jij krijgt de mogelijkheid om voortaan met hem te communiceren en meer bevriend te geraken, waardoor het wederzijds vertrouwen kan groeien. 

  • De angst om daarna tekort te schieten 

Stel dat ik alles heb gegeven en daarna niets meer te vertellen of te geven heb? Zou me sterk verbazen! Maar sowieso betekent iets gratis geven ook weer niet dat je ‘alles’ moet geven. Veel, maar nu ook weer niet alles! De bedoeling is dat de potentiële klant een waardevolle proever krijgt van wat jij allemaal te bieden hebt. 

  • De angst om te geven

Waarom zou ik dit gratis weggeven? Time is money! En ik heb daar hard voor gewerkt! 

Toch is het een beproefde sales- en marketingstrategie. Je geeft, je geeft en je geeft en ooit zal je hiervoor iets terugkrijgen! 

  • De angst om de klant nooit meer te zien

Ik ken dat wel, ik geef en dan zie ik die persoon nooit meer terug! Dat kan inderdaad! Maar wees gerust, de meesten zullen jou dankbaar zijn. En een groot deel zal niet in staat zijn om alles alleen toe te passen! En het zijn die mensen die zullen terugkomen. 

 

Met andere woorden, het zijn ‘domme’ angsten die vele ondernemers hebben. 

Heb vertrouwen in de ‘geef’-methode en laat je niet misleiden door angsten en twijfels. Deze techniek heeft al veelvuldig bewezen dat hij werkt! 

Geven is dus de boodschap! 

Geef jij regelmatig iets weg?

 

Wie is Karina Urbina?

Dé #1 autoriteit op het vlak van business & sales.

Karina’s ervaring in hr, business & sales heeft ervoor gezorgd dat ze, door middel van coaching en training, exact weet “hoe” je een bedrijf naar het volgende niveau moet brengen om te groeien. Ze heeft reeds 100-en klanten geholpen en blijft dit gepassioneerd doen met de nodige gedrevenheid, motivatie en enthousiasme. Ze geeft écht om haar klanten en hun succes! Ze helpt ondernemers zodat zij heer en meester worden van hun eigen succes en dat ze in alle vrijheid kunnen ondernemen zonder financiële zorgen.


 

Ready for some serious action?

Hieronder vind je een overzicht van alle activiteiten die ik organiseer.

Bruisende seminars, energieke webinars, leerrijke masterminds, special events en zoveel meer.

Speciaal voor jou! En voor al wie klaar is om zijn business te boosten.

See you there!

Naar de agenda

Ben je al aangemeld voor het 360° Sales Seminar?

 Het ‘360° Sales Seminar’ is een live seminar waar Karina Urbina, het podium betreedt om haar persoonlijke kennis en tips & tricks over ondernemen en sales met jou te delen. En vooral hoe je jouw sales & jouw business vanuit een 360°- perspectief moet benaderen om beter, sneller en efficiënter te verkopen, online en offline.

Momenteel vroegboekticket aan € 97

Geef me meer info

Promotie
360° Sales Seminar VIP-ticket* + Sales & Business Optimalisatiedag

*VIP-ticketVIP-goodiebag | Online training 'Social Media Selling' | VIP-seat | Gratis ticket Implementation day | Social Media scan (totale waarde € 500)

+

Standaardticket Sales & Business Optimalisatiedag

Nu voor slechts € 197

Geef me meer info

De Sales & Business Optimalisatiedag

Tijdens deze online workshop duiken we met een gelijkgestemde groep ondernemers een hele dag lang in de wondere wereld van verkopen en groeien met je business. Wat is sales precies en wat is jouw eigen salescontext? Aan de hand van mijn werkboek en jullie eigen cases, ontrafelen we het salesgesprek en de customer journey.

Standaardticket € 97

Geef me meer info

Blijf op de hoogte

Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?

SCHRIJF MIJ IN