Voor veel ondernemers is Facebook een moeilijke.
“Gebruik ik Facebook nu wel of niet voor mijn business?”
“Moet ik daar wel of niet kostbare tijd in steken?”
“En wat brengt het mij op? Mijn doelgroep zit daar toch niet op?”
“Haal ik daar wel resultaten mee?”
Wat er ook van zij, veel ondernemers gebruiken redenen of beter gezegd excuses om Facebook professioneel niet in te zetten.
Waarom ik het woord excuses gebruik? Omdat je, na het ontdekken van de ‘redenen’, hoogstwaarschijnlijk van mening zal veranderen.
Zie hier de 3 meest voorkomende excuses dus.
Laten we ze eens samen analyseren.
Mijn klanten zitten op LinkedIn, maar niet op Facebook.
Is dat zo?
Ben je daar 100% zeker van? Neen.
Je vermoedt dit, je denkt dit, maar je weet eigenlijk het antwoord niet met 100% zekerheid.
Klopt hé?
Iedereen, of toch bijna iedereen zit op Facebook. En als ze vandaag niet op Facebook zitten, zullen ze er morgen op zitten. Het is een fenomeen dat nog steeds groeit, dus ik vermoed dat vroeg of laat quasi iedereen een Facebookprofiel zal hebben. Misschien niet altijd professioneel, maar sowieso wel privé.
Of het nu gaat om hr-verantwoordelijken, CEO’s, CFO’s of eender welke andere CO. Vroeg of laat zitten ze bijna allemaal, ALS MENS, op Facebook.
LinkedIn wordt vooral professioneel ingezet. Facebook misschien vooral privé. Of dat denk je. Maar aanwezig zijn ze.
En wat willen wij als ondernemer? Met onze doelgroep in contact komen! Met hen op één of andere manier communiceren, hen beter leren kennen en hen begrijpen. En of dit nu via LinkedIn of via Facebook is, dat doet er niet toe, als je maar een positief contact hebt.
Voor de 2e maal: is dat zo?
Ben je daar 100% zeker van?
En ook hier weer: neen.
Wat wil een ondernemer? Zijn producten en/of diensten verkopen.
De verkoopcyclus kent 3 belangrijke factoren die bepalend zijn voor een positieve verkoop.
Dit proces is heel goed beïnvloedbaar via Facebook. Je kan jouw kennissenkring vergroten door méér ‘vrienden’ te hebben die jouw klant kunnen worden. Via Facebook kunnen ze jou leren kennen en zien hoe competent je bent. Dat verkoopproces verloopt zo binnen een Business-to-Consumer, maar ook binnen een Business-to-Business-omgeving.
Dus laat dat excuus maar varen.
Voor de 3e maal: is dat zo?
Ben je daar 100% zeker van?
Je kent het antwoord al … neen.
2 zaken wil ik hierover zeggen.
Dus inderdaad, allemaal excuses van ondernemers die beslissen om niet succesvol te zijn.
Oké, oké, ik stel het wat overdreven voor, maar deze 3 niet-valabele redenen moeten jou doen nadenken over waarom je Facebook WEL zou inzetten voor jouw business.
Ik ben nieuwsgierig om te horen wat je nu gaat doen, Facebook voor jouw business gebruiken of toch niet? Vertel het me hieronder.
Blijf op de hoogte
Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?
Gratis toegang online cursus: Omgaan met bezwaren
En ontvang elke week praktische tips om beter, sneller en efficiënter te verkopen.
Wil je tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen?
50% Voltooid
Laat even weten wie je bent en ik stuur je mijn tips & tricks om beter, sneller en efficiënter te verkopen.
~ Karina Urbina ~